کاربرد تبلت ها و نقش نرم افزار مدیریت کلاسی

نگرانی اصلی بسیاری از مدارس، در ارتباط با استفاده از تبلت در محیط کلاسی این است که ” فن آوری نوین ” باعث حواس پرتی دانش آموزان با انجام بازی و دیدن شبکه های اجتماعی و سایر کارها در ساعت های درسی می گردد. در نتیجه کار معلمان برای مشغول نگه داشتن و تشویق دانش آموزان به انجام فعالیت های کلاسی دشوار می گردد.
به عنوان یک معلم و کاربر فن آوریهای نوین ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که مشغولیت و تعامل دانش آموزان با یکدیگر افزایش پیدا می کند، نه اینکه کاهش پیدا نماید. بنابر این همیشه  می خواهید که توانایی کنترل “محیط یادگیری شبکه ای” را داشته باشید.
نرم افزار مدیریت کلاسی یا Classroom management software ، می تواند به عنوان ابزاری مفید برای کاهش این دسته نگرانی ها به شمار رود و ( در جایی که لازم است ) قادر باشید که کنترل تبلت ها را در محیط کلاسی به دست آورید.

 بنابراین نرم افزار مدیریت کلاسی چه کاری انجام می دهد ؟

تعدادی راه حل برای مدیریت کلاسی وجود دارد :

• تهیه درس – به معلمان اجازه می دهد تا با ابزارهای تهیه درس به آماده سازی درس ها اقدام کنند.
• مدیریت کلاس درس – به انجام نظارت بر استفاده از تبلت به طور هم زمان می پردازد (به طور مثال هر چیزی که آنها می بیندد معلم هم می بیند)،کنترل وب و دسترسی به رسانه های اجتماعی، کنترل صفحه نمایش دانش آموزان و دسترسی به اینترنت، فعال کردن / غیر فعال کردن برنامه ها، کنترل موارد چاپ شده از دیگر مواد مدیریت کلاسی هستند.
• انگیزه دانش آموز – تعامل با سابر افراد در جهت کمک به فعالیتهای کلاسی را ایجاد می کند.
نمایش – به اشتراک گذاری و پخش صفحه نمایش معلم یا دانش آموز با تمام کلاس امکان پدیر می شود.
• پشتیبانی فردی – امکان تعامل یک به یک با دانش آموزان، و یا به طور خصوصی و کمک به فعالیت های هر یک از دانش آموزان را از راه دور ممکن می سازد.
همکاری – دانش آموزان را بهچند گروه دسته بندی می کند. به همکاری آنها کمک کرده ، وظایف مختلف تعیین می شودو معلمان هم می توانند به گروه ها ملحق شوند.
• ارتباطات – ارسال و جمع آوری محتوا / فایل ها، ارسال و جمع آوری تکالیف. این کانال های ارتباطی باعث افزایش بحث و گفتگو بین معلم و دانش آموز می گردد.
• ارزیابی بلادرنگ – امکان پرسش کلاسی بلادرنگ، با استفاده از رای گیری دانش آموزان و ابزار های نظرسنجی یا جلسات پرسش و پاسخ بوجود می آید.

 کاربرد تبلت ها

 

iPad-using-students

 

۱-کاربردهای مدیریتی

تبلت مانند یک منشی خصوصی بوده که همیشه همراه شما است. ثبت قرار، ثبت تلفن و آدرس ها، امکان اتصال به شبکه جهانی اینترنت و همچنین دسترسی به ایمیل و حساب های بانکی از جمله مواردی هستند که به مدیریت زمان کمک می کنند.

۲-کاربردهای برقراری ارتباط

در کلیه تبلت ها می توانید با کمک دوربین دستگاه و با اتصال به اینترنت از یک تماس ویدئویی لذتبرده و یا با استفاده از شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان رایگان با دوستان و آشنایان خود در ارتباط باشید.

۳-کاربردهای آموزشی – تفریحی

این تبلت ها با داشتن پردازشگر قوی و سیستم شتاب سنج ، می توانند بازی و سرگرمی را برای شما بسیار لذت بخش کنند.
ما در این مطلب سعی داریم به معرفی انواع و اقسام تبلت ها با کارایی های مختلف بپردازیم.

در حال حاضر تبلت و Tablet PC، بعنوان جدیدترین و جذابترین محصول فن آوری اطلاعات باسرعت حیرت آوری پا به عرصه گذاشته اند.حضور کتاب خوان های الکترونیکی در بازار به حدی بوده است که رکود بازار چاپ کاغذی در دنیا را شکسته است.

مصرف پایین انرژی، حذف صدای فن و گرمای لب تاب ها و رایانه های پیشین، وزن و حجم کم و قابلیت جابجایی بسیاربالا از دیگر مزیت های تبلت ها می باشد. امید است که با اتخاد تصمیمات و برنامه ریزی های مدون شاهد کاربرد مفید تبلت ها در سیستم آموزشی کشورمان باشیم.

منبع تصویر:+

ترجمه و تالیف : www.behprice.com ( شرکت هوشمند سازان ایمن پردازش)

https://telegram.me/imenpardazesh

سایر منابع مفید :

 

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *