معرفی ویدئو پروژکتور SONY VPL EX175

در یک نگاه اگر بخواهیم واژه توصیف کننده مناسبی را برای پروژکتور VPL-EX175 بگذاریم، واژه ECO (به معنای صرفه جویی در انرژی) بهترین گزینه است. این همان پروژکتوری است که بعد از خرید آن متوجه پایین تر بودن هزینه های مصرف برق خواهید شد. پروژکتور VPL-EX175 مجهز به یک لامپ جیوه ای 210 ولتی بوده که اولین عمل صرفه جویی نیز از همین جا آغاز می شود. عمر عملیاتی این لامپ در حالت low برابر با 6000 ساعت است و در کنار آن فیلتری بادوام قرار دارد، طوریکه تمیز کردن فیلتر نیز همزمان با تعویض لامپ صورت می گیرد، در نتیجه در زمان و وقت صرفه جویی خواهد شد.

منوی Eco دارای سه حالت low, medium, High (کم، متوسط و زیاد) می باشد و به راحتی روی صفحه کلید پروژکتور یا کنترل از راه دور قابل دسترس است. سایر ویژگی های صرفه جویی در انرژی نیز شامل low power consumption و حالت Power Saving می شود که با فعال کردن این گزینه ها، اگر ظرف 10 دقیقه سیگنالی دریافت نشود، پروژکتور نیز به طور خودکار در وضعیت خاموش قرار خواهد گرفت.

ویژگی دیگر پروژکتور VPL-EX175 ، مجهز بودن به یک خروجی فن پر بازده در بخش جلویی خود می باشد که در واقع زمان انتظار برای خنک شدن دستگاه و شروع بکار مجدد را حذف کرده است.

پروژکتور VPL-EX175 از تمامی استانداردهای بین المللی که از یک پروژکتور گران قیمت تر انتظار دارید، برخوردار می باشد. از جمله می توان به منبع تغذیه 100 تا 240 ولتی و 50/60 Hz اشاره نمود. پشتیبانی از سیگنال های تصویری NTSC، NTSC 4.43، PAL، PAL-M، PAL-N، PAL-60 و SECAM و صفحه نمایش با قابلیت تغییر به 20 زبان زنده دنیا، از دیگر ویژگی های این پروژکتور به حساب می آید. پروژکتور VPL-EX175 قادر به نمایش زیر نویس برای فایل های تصویری نیز می باشد که برای افراد کم توان از نظر قدرت شنوایی طراحی شده است.

خروجی فن

ویژگی دیگر پروژکتور VPL-EX175 مجهز بودن به یک خروجی فن پر بازده در بخش جلویی خود می باشد که در واقع زمان انتظار برای خنک شدن دستگاه و شروع به کار مجدد را حذف کرده است.

امکان شبکه کردن

پروژکتور VPL-EX175 مجهز به جک ورودی RJ-45) Ethernet) می باشد و امکان شبکه کردن دستگاه را فراهم می سازد. کاربران می توانند فایل ها را از هر کامپیوتری به پروژکتور انتقال دهند و همچنین آن ها را از راه دور مدیریت و کنترل کنند. همچنین می توانید خبرهای مهم مثل اطلاعات زمان بندی یا اطلاعات به روز آب و هوا را به سایر پروژکتور ها ارسال کنید.

لامپ با دوام

زمان تعویض لامپ پروژکتور VPL-EX175 چیزی در حدود 6000 ساعت است و نسبت به لامپ های قدیمی تر خیلی بیشتر کار می کند، چرا که مجهز به فناوری پیشرفته و تازه طراحی شده کاهش در مصرف انرژی می باشد.

نگهداری آسان لامپ و فیلتر

وقتی فیلتر هوای پروژکتور نیاز به تمیز کردن داشته باشد، سر موعد پیامی روی صفحه نمایش پروژکتور VPL EX175 ظاهر می شود. همانند لامپ، عمل تمیز کردن فیلتر هوا نیز تقریباً بعد از 6000 ساعت صورت می گیرد. در واقع عمل تعویض لامپ و تمیز کردن فیلتر هوا در یک زمان صورت می گیرد، و از این نظر در زمان و هزینه نیز صرفه جویی می شود.

دکمه ECO

تنها با فشار دکمه ECO MODE (روی پروژکتور یا کنترل از راه دور دستگاه) ، کاربران می توانند حالت صرفه جویی در انرژی را از منوی دستگاه انتخاب کرده و میزان مصرف را بهینه سازی کنند.

حالت صرفه جویی در انرژی

در صورتی که به مدت 10 دقیقه هیچ گونه سیگنالی دریافت نشود، لامپ پروژکتور VPL-EX175 به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد.

ویژگی های صفحه نمایش 3LCD و مجهز به فناوری BrightEra تصویر روشن تر

اولین و بارزترین ویژگی همان تصویر روشن تر این نوع پنل هاست. در حقیقت، در مقایسه با پروژکتورهای قبلی سونی، پروژکتورهای BrightEra قادرند میزان روشنایی بیشتر و مصرف انرژی قابل قبولی را ارائه کنند. به لطف این پیشرفت قابل توجه، اکنون از این نوع پروژکتورها در سالن های سخنرانی و اتاق های کنفرانس بزرگ استفاده می شود. شاید قبلاً مجبور بودید چراغ های اتاق را خاموش کنید تا تصویر بهتری را در اختیار داشته باشید، اما اکنون فناوری BrighEra به شما این امکان را می دهد که بدون خاموش کردن یک لامپ، همچنان از تصاویر واضح لذت کافی را ببرید.

پشتیبانی از رزولوشن XGA

اگر بخواهیم رزولوشن XGA) 1,024×768) در پروژکتور VPL-EX175 را با رزولوشن SVGA) 800×600) سایر پروژکتور ها مقایسه کنیم، باید بگوییم از 60% پیسکل بیشتر برخوردار است. در نتیجه، رزولوشن XGA قادر است تصاویر با جزئیات خیلی بیشتری را به تصویر بکشد.

خاموش کن و برو

زمانیکه کارتان با پروژکتور به اتمام رسید، تنها با زدن دکمه خاموش و کشیدن سیم برق، بلافاصله می توانید دستگاه پروژکتور را به مکان دیگری انتقال دهید. نیازی نیست منتظر بمانید تا فن متوقف شود.

قابلیت اصلاح رنگ گاما 12-bit 3D

پروژکتور VPL-EX175 از عملکرد اصلاح رنگ گاما 12-bit 3D برخوردار است. این عملکرد بیشتر با کیفیت رنگ و غنی بودن آن ها ارتباط دارد. همانطوری که بیشتر بودن تعداد فریم، تاثیر قابل توجهی در کیفیت فیلم ها دارد، بیشتر بودن تعداد bit نیز در کیفیت رنگ ها تاثیر دارد. در مقایسه با حالت 10-bit قدیمی، تعداد پیکسل های رنگی در حالت 12-bit بیشتر بوده و در نتیجه تصاویر زنده تر و واضح تری را در اختیار خواهید داشت.

مصرف انرژی پایین

پروژکتور VPL-EX175 بطور قابل توجهی از مصرف انرژی پایینی برخوردار است و هزینه های برق را به طور قابل توجهی برای مصرف کننده پایین آورده است.

تعویض راحت و آسان پروژکتور

اگر پروژکتور قدیمی روی سقف نصب کرده باشید و قصد داشته باشید آن را با پروژکتور VPL-EX175 جابجا کنید، نیازی به تعویض یا تغییر تجهیزات نصب شده به سقف نیست. با توجه به اینکه VPL-EX175 از لنزی با قدرت زوم 1.3 برابر برخوردار می باشد، دستگاه را روی همان تجهیزات نصب شده قبلی قرار می گیرد و فاصله آن با صفحه نمایش رو به رو نیز با تغییر لنز تنظیم خواهد شد.


منبع: rahjoopro.com

درباره نویسنده :

4 دیدگاه برای معرفی ویدئو پروژکتور SONY VPL EX175 ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *