مزایای پروژکتور LCD در مدارس چیست؟

تکنولوژی ویدئو پروژکتورهای LCD

از سال ۱۹۸۰ به بعد اکثر دیتا پروژکتورها با استفاده از تکنیک LCD تولید شده اند. همانطور که می‎دانید LCD به معنی نمایشگر کریستال مایع (liquid crystal displays) است. با این تکنیک، نمایش جداگانه‎ای از هر یک از نقاط تصویر بر صفحه نمایش امکان پذیر می‎شود. این نقاط به صورت دلخواه قابل تغییرند تا تصویر شفاف و واضحی ایجاد گردد. همچنین، پروژکتورهای LCD نورسفید را با استفاده از سه آینه که (dichroic mirrors) نامیده می شوند به رنگهای اصلی (قرمز- سبز- آبی) تفکیک کرده و سپس با هدایت آن به نمایشگر های LCD مجددا با هم ترکیب می نماید. وقتی که نور از طریق پنل LCD ارسال می شود، تک پیکسل ها برای دادن اجازه ی عبور نور یا مسدود کردن آن باز یا بسته می شوند. سپس رنگ های مجزا به کمک یک منشور دیگر یکی شده و به روی صفحه‎ی نمایش ارسال می‎شوند و تصویر واحدی با بیش از ۱۶٫۷ میلیون رنگ ایجاد می کنند ، که از طریق لنز عبور کرده و روی صفحه نمایش پخش می شوند.

اکثر ما تصوری از یک معلم معمولی که کل تخته سیاه کلاس را با خطوط مسئله‌های ریاضی جهت حل یا جملاتی جهت ترسیم نمودار پر می‌کند در ذهن می‌پرورانیم. اما بیش‌تر معلم‌های مدرن ابزار تدریس جدیدی همچون پروژکتورهای دیجیتال در اختیار دارند، پروژکتورهایی که همه چیز موجود در یک کامپیوتر را بر روی دیوار یا صفحه نمایش می‌گذارند و دیگر نیاز به هیچ پاک‎کن و گرده های کثیف گچ و صدای نا به هنجار خراشیدن تخته سیاه نیست.

سهولت در برقراری ارتباط

Langwitch، گروه جهانی معلمین محقق و بلاگ نویس حوزه کیفیت نوشته ها نقاط قوت زیادی در رابطه با پروژکتورهای lcd یافته‌اند. از جمله اینکه تمام دانش‌آموزان کلاس درس قادرند تمامی اطلاعات بر روی کامپیوتر را ببینند. در گذشته دانش‌آموزان مجبور بودند تا به نوبت دور یک نمایشگر با اندازه‌ای استاندارد جمع شوند و تعدادی از دانش‌آموزان به اینکه دیدن آن سخت است اعتراض داشتند.

گونه های جدیدی از دروس

با وجود این‌که تخته سفیدها و تخته سیاه‌ها، می‌توانند اطلاعات مشابهی را به هر دانش‌آموزی ارائه دهند، کامپیوتری که به یک پروژکتور lcd  متصل است می‌تواند نمایشهای خلاقانه بیشتری را از جمله درحوزه دروس جغرافیا توسطgoogle earth) ) ارائه دهد. برنامه‌ای که حاصل وب کمهایی است که به صورت زنده منطقه های متفاوتی از اجتماع را فیلم‌برداری کرده و ویدئوهای آموزشی ارائه می‌دهد.

بردهای هوشمند در کلاس درس
بردهای هوشمند در کلاس درس

سهولت در استفاده

اتصال پروژکتورها به کامپیوترها معمولا به سرویس‌های صوتی تصویری یک متخصص نیاز دارد تا فناوری جدید را بر اساس مجله، یک سایت با گرایش فناوری برای جوامع آموزشی یادگرفته و ارائه دهند. به هرحال معلمین می‌خواهند یاد بگیرند که به چه صورت تجهیزات را خودشان به راه بیندازند. با این کار آنها می‌توانند دروسشان و چیزهایی را که به دانش‌آموزانشان نشان می‌دهند را کنترل کرده و قادرند اگر مشکلات فنی رخ دهد آنها را رفع کنند.

سهولت در یادگیری

مطالعه معلمینی که از پروژکتورها استفاده می‎کنند، نشان می‌دهد که بر اساس گزارش روزانه، پروژکتورها روش‌های جدیدی را برای رسیدن به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد. به جای اینکه یک معلم تنها در جلوی کلاس درس حرف بزند ویا بر روی تخته کلماتی را بنویسد. پروژکتور امکان ارائه نوشته، صدا، گرافیک و ویدئو را بوجود می‎آورد. این کار برای دانش‌آموزان سرگرم‌کننده‌تر است و احتمال فهم دروس را افزایش می‌دهد.

منابع

مجله multimedia projector: یک عنصر کلیدی در کلاس درس آینده

مدارس عمومی rockway township: پروژکتئرهای lcd

پروژکتور مرکزی: فناوریwar، lcdو dlp

بررسی پروژکتور: گزارش پروژکتور کلاس درس-پروژکتورهای بهترین مدارس برای K-12 Education

Langwitches: 50 راه برای استفاده از پروژکتور در کلاس درس

منبع:+

ترجمه :www.behprice.com ( شرکت هوشمند سازان ایمن پردازش)

سایر مطالب مرتبط: 

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *