عوامل مهم درانتخاب سطح روشنایی ویدئو /دیتا پروژکتور

سطح روشنایی ویدئو پروژکتور
سطح روشنایی ویدئو پروژکتور

همان طور که در نوشته های قبلی درباره ویدئو پروژکتور اشاره داشتیم، عاملی که اغلب باعث تمایز یک ویدئو پروژکتور می شود میزان رزولوشن آن است. واحد شدت روشنایی انسی لومنس (ANSI lumens) است، به عبارت دیگر قدرت تابش نور و انعکاس آن بر روی پرده نمایش به میزان قدرت آن ستگی دارد.

در این مقاله به بررسی بعضی عوامل مهم در هنگام انتخاب سطح روشنایی ویدئو پروژکتور به صورت اختصار می پردازیم :

تعداد افراد :

projector_clip_art - Copy

این عامل، تعیین کننده اندازه تصویر نمایش داده شده ای است که همه افراد بتوانند به آسانی آن را ببیند. همانطور که تعداد افراد در اتاق افزایش پیدا می کند ، اندازه تصویر نیز باید افزایش پیدا کند و همانطور که نور بر سطح گسترده تری پخش می شود ،وضوح تصویر پروژکتور هم کاهش پیدا می کند .

  نیاز شما : 

به دلیل نیاز به مشاهده و خواندن جزئیات،کارگروه ها و فضاهای آموزشی به روشنایی بیشتری نیاز دارند. همچنین این موارد به نور اتاق بیشتری برای یادداشت برداری و ارتباطات نیاز دارند. مواردی که برای نمایش تصاویر گرافیکی و یا فیلم استفاده می شوند ،به نور کمتری نیاز دارند و به احتمال زیاد در اتاق تاریک قرار داده می شوند. اگر پروژکتوری قابل حمل از مکانی به مکان دیگر و یا در حین مسافرت باشد ، گزینه های بیشتری را درنظر بگیرید.

صفحه یا پرده نمایش ویدئو پروژکتور :

این عامل می تواند تاثیر زیادی بر روشنایی تصویر و کیفیت داشته باشد. امروزه اکثر صفحه نمایش ها انعکاس نور قابل توجهی دارند، طوری که یک پروژکتور با روشنایی نسبتا کم با قرار گرفتن در محیط مناسب خیلی خوب به نظر می رسد.اگر اتاقی، فاقد صفحه نمایش باشد، همانطور که بعضی اوقات در محل ارائه و فروش موبایل شاهد این موضوع هستیم. ممکن است آرزو کرده بودید که کاشکی یک پروژکتور با روشنایی بیشتر می داشتید ، در حالی که اگر مشکل از  جانب دیوار است ، منعکس کننده ضعیفی برای نور محسوب می شود.

  کنتراست:

کنتراست نسبت بین روشنترین و تاریکترین نقاط تصویر است.برای بدست آوردن بهترین تصویر ویدئو و یا روشن ترین  تصویر رایانه یا گرافیکی ، نسبت کنتراست باید بالای  ( ۴۰۰۰:۱ یا بالاتر باشد). نور اتاق ، به طور قابل ملاحظه ای بر نسبت کنتراست تاثیر می گذارد.اگر قصد دارید که پروژکتورتان را در اتاقی با چراغ های روشن استفاده کنید،آنوقت باید پروژکتورتان ازنسبت کنتراست بسیار بالایی برخوردار باشد.

نوع اتاق:

یک اتاق تاریک جدای از روشنایی پروژکتور،  بهترین تصویر را میسر می سازد. با این وجود اکثر اتاق جلسات به مقداری نور جهت یادداشت برداری و امکان برقراری تماس چشمی بین افراد جلسه احتیاج دارند. در اتاقی که نمی توان لامپ ها را خاموش نمود و یا  نور خورشید  به روی تصویر می افتد ، نیاز به پروژکتوری با روشنایی مناسب دارد.

سایر مطالب مرتبط :

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *