مشکلات مربوط به DMD

 DMD

کار اصلی DMD تولید پیکسل ها در پروژکتورهای با تکنولوژی DLP می باشد. بر روی DMD حدود ۱٫۳ میلیون آینه وجود دارد که هر کدام از این آینه ها در هر لحظه می توانند ۵۰۰۰ بار به جلو(پیکسل روشن) و عقب(پیکسل خاموش) حرکت داده شوند. در صورتی که هر کدام از این آینه ها ثابت بمانند و نتوانند جابجا شوند مشکل پیکسل سوختگی بر روی تصویر صفحه نمایش بوجود می آید و زمانی که به تصویر صفحه نمایش نگاه می کنید تعداد بسیار زیادی نقطه سیاه بر روی تصویر می بینید و تنها راه برطرف کردن این مشکل تعویض DMD می باشد و با توجه به اینکه هر کدام از دستگاه ها DMD مخصوص به خود را دارد پس باید دقت کنید که در موقع تعویض هر دو شماره DMD یکسان باشد.

پیکسل های سوخته دی ام
پیکسل های سوخته دی ام

همانطور که در تصویر بالا آورده ایم ،عکسی از DMD با پیکسل های سوخته بسیار زیاد را مشاهده می کنید

در صورتی که بعد از نصب دیتا پروژکتور و اتصال کابل های آن تصویر کامپیوتر شما بر روی دیتا ارسال نشد به بررسی نکات زیر بپردازید:

۱-حصول اطمینان ار نحوه نصب کارت گرافیک:

دقت کنید که کارت گرافیک سیستم شما به طور کامل نصب شده باشد:

برای بررسی این مورد بر روی MY COMPUTER راست کلیک کرده و گزینه MANAGE را بزنید سپس به قسمت DEVICE MANAGER رفته در این قسمت میتواند درایور های سیستم خود را مشاهده کنید که درایور مربوط به گرافیک در قسمت DISPLAY ADAPTERS می باشد در صورتی که کنار آیکن آن علامت تعجب زرد رنگی وجود دارد CD درایور مربوط به گرافیک را نصب کنید.

۲-تغییر ورودی دیتا:

در مرحله بعدی باید ورودی دیتا پروژکتور را تغییر دهید و بر روی حالتی قرار دهید که می خواهید از آن ورودی تصویر بگیرید: مثلا اگر از پورت HDMI تصویر میگیرید باید ورودی دیتا پروژکتور را هم بر روی HDMI قرار دهید.

۳-فعال کردن خروجی دیتا 

در مرحله آخر باید خروجی ویندوز را هم فعال کنید این کار در ویندوز های XP ، ۷ و۸ به دو صورت مختلف انجام میشود:
در ویندوز XP بر روی فضای خالی از صفحه نمایش راست کلیک کرده و بر روی گزینه Graphics Options رفته
در ویندوز ۷ و ۸ میتوانید از کلیدهای میانبر ویندوز و p بر روی صفحه کلید به صورت همزمان استفاده کنید ویا اینکه منو start را فعال کنید و سپس کلمه projector را در قسمت نوار آدرس آن تایپ کنید بعد از این کار ۴ تا گزینه برای شما فعال میشود که میتوانید با انتخاب هر کدام حالت خروجی خود را تغییر دهید: حالت اول گزینه desktop only می باشد که با فعال کردن این گزینه تصویر کامپیوتر شما تنها بر روی مانیتور سیستم فعال است و هیچ تصویری بر روی صفحه نمایش دیتا پروژکتور نخواهید داشت. گزینه دوم حالت duplicate می باشد.

 

نویسنده : مهندس علی سجادی ( کارشناس شرکت هوشمندسازان ایمن پردازش)

سایر مطالب مرتبط:

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *