چگونه یک سوییچ اچ دی ام آی انتخاب کنیم؟

همانطور که می دانید،سوئیچ یا سوییچ HDMI در واقع یک آداپتور با یک خروجی HDMI است که از چند ورودی HDMI برخوردار است.به طور معمول سوییچ HDMI با دو تا پنج ورودی HDMI مورد استفاده قرار می گیرند.

با یک سوییچ HDMI امکان جبران کمبود پورت های HDMI وجود داشته وسوئیچ  به شما اجازه می دهد تا چند کانکتور HDMI بتوانند به پورت های ورودی مختلف متصل شوند. 

در اینجا بیشتر به انتخاب یک سوییچر اچ دی ام آی مورد نیاز شما همراه با  ذکرجزئیاتی در این خصوص می پردازیم.

این روزها تلویزیون‎ها در جایگاه اصلی اتاق‎های نشیمن قرار گرفته و جزء اصلی‎ترین عامل سرگرمی محسوب می‎شوند. این بدین معناست که شما احتمالا می‎خواهید دستگاههای متفاوتی را به تلویزیون وصل کنید و انجام این کار با تعداد کم درگاه اچ دی ام آی بر روی بیشتر تلویزیون ها اذیت کننده است. برای رفع این مشکل، می‎توانید یک دریافت کننده AVگران قیمت یا سوییچر اچ دی ام آی نسبتا ارزانی تهیه کنید.

چگونه یک سوییچر اچ دی ام آی مشکلات ناشی از تعدد درگاه ها را برطرف می‎کند؟ زمانی که شما از یک پخش‎کننده بلوری، کنسول بازی ویدئویی، دی وی آر(DVR)،سایر دستگاه های اچ دی ام آی و کروم کست به طور همزمان استفاده می کنید، همه چیز خیلی شلوغ و به هم ریخته به نظر می رسد. با اتصال آنها به یک سوییچر اچ دی ام آی، شما می‎توانید همه این دستگاهها را تنها با استفاده از یک درگاه اچ دی ام آی سازمان دهی کنید. سوییچر به شما امکان تغییر دستگاه در صورت تمایل را می‎دهد. بدین معنا که شما مجبور نیستید دائما دستگاهها را از درگاه کشیده و بعدا دوباره متصل کنید.

سوییچ اچ دی ام آی: آنچه به دنبالش هستید

بسیار خوب، بدین صورت، یک سوییچر اچ دی ام آی به شما امکان استفاده از درگاه های اچ دی ام آی بیشتری را می‎دهد. اما آیا تا این حد ساده است؟ نه کاملا. موارد دیگری هم وجود دارند که لازم است قبل از اینکه یک سوییچر اچ دی ام آی تهیه ‌کنید، بدانید. بعضی از این اطلاعات هم به کابل‎های اچ دی ام آی مربوط می‎شوند. از آنجایی که این دو، کار مشترکی را انجام می‎دهند، نیاز است تا شما کمی در مورد هر دوی آنها بدانید.

آشنایی با سوییچ های اچ دی ام آی و اچ دی سی پی 

نگهداری محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا (اچ دی سی پی) تکنولوژی محافظت در برابر کپی شدن است که متعلق به استاندارد اچ دی ام آی می‎باشد. همان طور که از نام آن برمی‎آید، از محتوای صوتی و تصویری در مقابل هر گونه دزدی یا کپی برداری محافظت می‏کند.

HDCP

اگر بخواهیم با روشی ساده به توضیح چگونگی کار کردن آن بپردازیم می‎توانیم بگوییم که پخش‎کننده بلوری شما به تلویزیون اعلام می‎کند و چیزی می‎گوید، مثلا می‎گوید: سلام من این محتوای مجاز HDCP را دارم. آیا شما مجاز به  نمایش این محتوا هستید؟ اگر تلویزیون شما از نسخه درست اچ دی سی پی پشتیبانی ‎کند، جواب می‏دهد” بله من مجاز می باشم. اطلاعات را ارسال کن.  Send the content on over.در این مرحله سیگنال‎های بلوری بر روی تلویزیون شما به نمایش در می‎آید. با قرار گرفتن یک سوییچر بین این دو، فرایند به سادگی تکرار می‎شود.

بنابراین هنگامی که تلویزیون آن را نمی‎پذیرد چه اتفاقی می‎افتد؟ شما هیچ تصویری دریافت نکرده یا پیام خطایی دریافت می‎کنید. این از جمله نخستین علت‎های عدم سازگاری با سوییچرهای اچ دی ام آی است. با وجود چندین نسخه‏ مختلف اچ دی سی پی در بازار، مدیریت هر دستگاهی در حضور زنجیره‏ای از  سیگنال‌ها، می‎تواند مشکل باشد. بدتر از این قضیه این است که آخرین نسخه اچ دی سی پی 2.2 با نمونه های قبلی سازگاری ندارد. این یعنی دستگاهها علاوه بر اچ دی سی پی 2.2 نیاز به پشتیبانی اچ دی سی پی  1X را دارند یا نمی‎توانند از محتوای رمزگذاری شده با اچ دی سی پی1X سیگنال دریافت کنند.

به طور خلاصه منبع (سورس) شما، (پخش‎کننده بلوری)، محتوا (بلوری)، سوییچر اچ دی ام آی و تلویزیون، همه نیاز دارند تا از اچ دی سی پی، ترجیحا با نسخه مشابه (سازگار) استفاده کنند. اگر تلویزیون شما از اچ دی سی پی1.4 استفاده می‎کند و سوییچر شما از2.2  بدون پشتیبانی از  1Xاستفاده می‎کند، شما قادر نخواهید بود از پخش‎کننده بلوری‎تان سیگنالی دریافت کنید.

سوییچر شما جهت رساندن محتوای 4k به تلویزیون، به اچ دی سی پی 2.2 نیاز خواهد داشت،در شرایطی که محتوای 4k  در آینده توسط اچ دی سی چی 2.2  محافظت خواهد شد. یعنی اگر شما می‎خواهید تنظیمات 4k سینمای خانگی‎تان را تضمین کنید، از اینکه سوییچرتان دارای اخرین نسخه اچ تی سی پی‎ است اطمینان حاصل کنید. به عبارت دیگر شما نمی‎توانید هیچ محتوای 4k ای که از سوییچر می‎گذرد را مشاهده کنید.

متاسفانه سنجیدن این که سوییچر شما چه نسخه‎ای از اچ دی سی پی  را پشتیبانی می‎کند آسان نیست. اگر بر روی پاکت محصول یا در توضیحات درج نشده باشد، لازم است با سازنده تماس بگیرید. مهم است توجه داشته باشید که اگر دستگاهی از اچ دی ام آی 2 پشتیبانی ‌کند، نباید ضرورتا از آخرین نسخه اچ دی سی پی پشتیبانی کند. سوییچ هایی که در بازار موجود هستند دارای قابلیت اچ دی ام آی 2 اما تنها با یک اچ دی سی پی 1.4 چیپی می‎باشند. این امر مزیت اچ دی ام آی 2 را که قادر به عبور دادن محتوای 4k  60 هرتزی است را خنثی می‎سازد.

ورودی ها و خروجی ها

بهترین سوییچ اچ دی ام آی  دارای درگاههای کافی و مورد نیازیتان می‎باشد. بعد از همه این‏ها، تمام نکات مربوط به یک سوییچ اچ دی ام آی در ایجاد امکان دسترسی به درگاههای بیشتر بدون پرداخت هزینه زیاد برای دریافت‎کننده‎ی ‎ای وی  (AV)خلاصه می‎شود. سینمای خانگی هر کسی فرق دارد بنابراین از اینکه سوییچری گرفته‎اید که با آن سازگاری دارد، اطمینان حاصل کنید. شما می‎توانید به راحتی سوییچ های کوچکی با دو خروجی  یا به طور قابل ملاحظه‎ای بزرگتر با پنج خروجی تهیه کنید.

زمانی که شما می‎خواهید سیگنال ویدئویی را به بیش از یک صفحه نمایش برای مثال دو تلویزیون یا نمایشگر بفرستید، ممکن است بخواهید کمی بیشتر برای سوییچری که بیش از دو یا چند خروجی دارد هزینه کنید. این‏ها رایج نیستند اما شما می‎توانید آنها را پیدا کنید.

تفاوت بین یک سوییچر اچ دی ام آی و یک اسپلیتر اچ دی ام آی

hdmi-splitter-vs-hdmi-switch

تجهیزات جانبی اچ دی ام آی متفاوتی وجود دارد و مرتب نگه داشتن آنها می‎تواند سخت باشد. دو تا از رایج‏ترین آنها سوییچرهای اچ دی ام آی که در کانون توجه ما قرار دارند و اسپلیترهای اچ دی ام آی هستند. بنابراین تفاوت بین آنها چیست؟ سوییچرها چندین ورودی دارند و آنها را معمولا به یک نمایشگر محدود می‎کنند. اسپلیترها یک ورودی دارند و سیگنال داده را به بیش از یک نمایشگر تقسیم می‎کنند. زمانی که شما می‎خواهید چندین دستگاه را به تلویزیونتان وصل کنید، به سوییچر احتیاج دارید. وقتی که شما می‎خواهید بر روی بیش از یک صفحه نمایش تصویر پخش کنید، نیاز به یک اسپلیتر دارید.

برای آشنایی بیشتر با لوازم اچ دی ام آی، مرکز آموزشی‎مان را بررسی کنید. در آنجا شما میتوانید مقالاتی در رابطه با سوئچرهای اچ دی ام آی و بیشتر پیدا کنید.

برق سوییچ اچ دی ام آی 

همه‎ی سوییچرهای اچ دی ام آی برای کار کردن به آداپتور برق احتیاج ندارند. در عوض بعضی از سوییچرها برق‎شان را از درگاههای اچ دی ام آی دستگاههای متصل می‎گیرند. اگر هنوز نمی‎خواهید چیز دیگری را به برق متصل کنید، این عالی است.

هرچند این رویکرد طراحی ممکن است مشکل‎ساز باشد زیرا درگاههای اچ دی ام آی برای انتقال برق طراحی نشدند. اغلب این سوییچ‎های اچ دی ام آی نیاز دارند تا برق‎شان را از چندین دستگاه متصل برای درست کار کردن بگیرند. بدین معنا که شما نیاز دارید تا همیشه بیش از یک دستگاه را روشن نگه دارید.

یکی از تاثیرات روشن نگه داشتن یکسره‎ی چند دستگاه این است که عملکرد خودکار سوییچ، عمل نخواهد کرد. عملکرد سوییچ خودکار، نمایشگر را به یک درگاه فعال تغییر می‎دهد. به عبارت دیگر  هنگامی که شما دستگاهی را روشن می‎کنید، سوییچ ورودی را تغییر می‎دهد. وقتی شما چند ورودی فعال دارید،  عملکرد سوییچ خودکار نمی‎داند کدام ورودی را تغییر دهد. این همچنین بدین معناست که دستگاههایی مانند تلویزیون اپل  که هرگز کاملا خاموش نمی‎شوند، عملکرد سوییچ خودکار ندارند.

یادآوری چند نکته:

به علت اینکه اچ دی ام آی یک روش انتقال دیجیتالی است، سوییچرهای اچ دی ام آی کاهش سیگنالی در فیلم بلوری شما ندارند. هرچند تمام سوییچرهای اچ دی ام آی دقیقا بدین صورت نیستند. بعضی‎ها بیشتر از بقیه به برق احتیاج دارند. همه سوییچرها نمی‎توانند آخرین سیگنال‎های اچ دی سی پی را عبور دهند و همه‏ی آنها قادر نیستند رزولوشن بیش از 1080p را  پشتیبانی کنند.

منبع+

ترجمه : www.behprice.com ( شرکت هوشمند سازان ایمن پردازش)

سایر مطالب مرتبط:

 

 

درباره نویسنده :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *