کاربردهای ویدئو پروژکتور در محیط کار

همپای سایر فن آوری ها، ویدئو پروژکتورها نیز در حال پیشرفت و بهبود عملکرد خود هستند.

امروزه پروژکتورها تصاویر HD ، اتصال بی سیم و قابلیت های تعاملی ارائه می دهند و حتی می توانند تصاویر واضحی را در اتاق هایی با نور زیاد نمایش دهند. بعضی از جدیدترین پروژکتورهای موجود در بازار حتی می توانند صفحه را به دو قسمت تقسیم کرده و همزمان چندین تصویر را نشان دهند.

با توجه به نحوه ی اختصاص بودجه شرکت شما ، مهم است بدانید که پروژکتورهای امروزی چه کاری می توانند انجام دهند و چه زمانی از یک پروژکتور باید استفاده کرد.

از ویدئو پروژکتور چه زمانی باید استفاده کرد؟

اساسی ترین و مهمترین بخش یک پروژکتور، لنز آن است. پیشرفت هایی که در زمینه ی تکنولوژی لنز ویدئو پروژکتور انجام شده است به این معنی است که پروژکتورها فقط برای اتاق های بزرگ و تصاویر بزرگ ساخته نشده اند. پروژکتورهای برد کوتاه یا (Short Throw) می توانند تصویری را در یک فضای بسیار کوچک یا از یک فاصله ی بسیار کوتاه پخش کنند و برخی از جدیدترین مدل ها حتی می توانند بر روی اجسام منحنی شکل تصاویر را نمایش دهند.

پروژکتورها به عنوان یک ابزار ارائه ی مطالب، به صورت یک طرفه محسوب نمی شوند. بسیاری از پروژکتورهای امروزی می توانند به صورت بی سیم به اینترنت متصل شوند یا به چندین نفر اجازه دهند تا همزمان از طریق پرده نمایش با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با توجه به این قابلیت های پیشرفته، ویدئو پروژکتورها تبدیل به یک سرمایه گذاری فزاینده در محیط های اداری و کسب و کار شده اند. در ادامه ی مطلب به چند نمونه از موارد استفاده از ویدئو پروژکتور اشاره می کنیم:

1- برای جلسات کاری متعدد

اگر دائم در رفت و آمدهای کاری هستید و سخنرانی های زیادی انجام می دهید و یا این که به ندرت جلسات را در مکان ثابتی برگزار می کنید، شما به یک پروژکتور کوچک، سبک وزن و قابل حمل نیاز دارید. نمایش مطالب مورد نظر شما در ابعاد بزرگتر و واضح تر، تأثیرگذاری به مراتب بیشتری نسبت به نمایش آن در صفحه نمایش یک لپ تاپ دارد.
بسیاری از پروژکتورهای قابل حمل، قابلیت پخش تصاویر از طریق USB را دارند و برخی حتی دارای قابلیت های بی سیم هستند، بنابراین شما به راحتی می توانید با توجه به شرایط مختلف و قابلیت های اتاق جلسات، مطالب مورد نظرتان را نمایش دهید.

2- استفاده از حالت صرفه جویی یا اکو ویدئو پروژکتور

خرید یک پروژکتور برای اتاق کنفرانس شما و یا سایر فضاهای اتاق جلسات می تواند هزینه بر باشد، اما سرمایه گذاری در زمینه ی فن آوری، معمولاً در طولانی مدت جواب داده و در هزینه های شما صرفه جویی می کند.

بسیاری از پروژکتورهای برد کوتاه (Short Throw) شامل نرم افزارهای حاشیه نویسی (annotation software) می شوند که به شما اجازه می دهد تا از قلم یا انگشت خود بر روی برد هوشمند استفاده کنید، بسته به تکنولوژی ای که پروژکتور برای نوشتن یا تهیه ی محتوا روی صفحه نمایش پشتیبانی می کند، شما می توانید تصاویر را در کامپیوتر خود ذخیره کنید و در صورت نیاز به اشتراک بگذارید. با این کار از پرینت و کپی گرفتن بی مورد مطالب نیز جلوگیری می شود.

3- اندازه تصویر مهم است

وقتی اندازه ی تصویر بزرگ باشد، همکاری بیشتری بین افراد  حاضر در جلسه شکل می گیرد. چرا؟ به این دلیل که وقتی افراد در مورد چیزی که می ببینند همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند. با موضوع ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد.

در بیشتر موارد استفاده ی گروه های متوسط و بزرگ، افراد باید بتوانند تصاویر و مطالب را به طور یکسان ببینند و بخوانند و پخش تصاویر بزرگ از طریق ویدئو پروژکتور بهترین راه حل است. این مورد حتی در محیط های آموزشی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا وضوح پایین و یا ریز و ناخوانا بودن مطالب می تواند بر روی یادگیری تأثیر منفی بگذارد.

4- جلب توجه افراد

ما بارها افرادی را به چشم خود دیده ایم که جلسات خسته کننده ای تدارک دیده اند و حتی خودمان نیز بارها جلسات کسل باری برای دیگران تشکیل داده ایم. این روزها سخنرانی یکطرفه برای گروهی از افراد، یک روش کارآمد و جذاب جهت بیزینس و یا ایجاد فرصت های یادگیری به شمار نمی رود. تکنولوژی پروژکتورهای تعاملی به چند نفر اجازه می دهد تا همزمان با یک صفحه نمایش تعامل داشته باشند. در نتیجه استفاده از پروژکتور، همکاری واقعی و مشارکت فعال حضار در جلسات را به همراه دارد.

5- هنگامی که می خواهید در خاطره ها بمانید

این که شما به عنوان یک فروشنده در یک نمایشگاه شرکت کرده اید و یا این که یک رویداد بزرگ تجاری را میزبانی می کنید، این گردهمایی ها یک مکان عالی برای تأثیر گذاری بر روی مشتریان و مخاطبان شما به شمار می رود.

ویدئو پروژکتورهای برد کوتاه (Short Throw) به شما اجازه می دهند تا یک تصویر را در فضایی کوچک پخش کنید. شما می توانید پروژکتوری را در غرفه ی نمایشگاه برای نمایش پروژه های شرکت، اطلاعات تماس و یا تصاویر محصولات جدیدتان، در معرض نمایش قرار دهید.

همچنین می توانید از پروژکتور برای نمایش اطلاعات مانند برنامه رویدادها یا نقشه ی پردیس نمایشگاه برای شرکت کنندگان استفاده کنید. شما می توانید با این کار در مصرف کاغذ جهت تبلیغات صرفه جویی کنید و قادر باشید در صورت تغییر مکان و زمان، فوراً اطلاعات را به روزرسانی کنید.


 

نویسنده و تولید محتوی: علی توکلی

درباره نویسنده :

5 دیدگاه برای کاربردهای ویدئو پروژکتور در محیط کار ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *