ویژوالایزر /Visualizer

ویژوالایزر، نسل جدید سه دستگاه (اورهد،اسلاید و اوپک) است و با توجه به ویژگیها و امکانات متنوع آن جایگزین مناسبی برای هریک از آنها می باشد.

ویژوالایزررها بیش از پیش دارند در کلاسها عمومیت پیدا می کنند. این ابزارهای آموزشی، شبیه وب‌کم هستند، بدین صورت که تصویر دستگاه از طریق ویدئو پروژکتور بر روی پرده نمایش، یا برد هوشمند پخش می شود و شما می توانید وسایل و موارد مختلفی را از طریق یک صفحه نمایش بزرگ به کل کلاس نمایش دهید.

در اینجا چند ایده برای استفاده از ویژوالایزر را در کلاس درس پیشنهاد می‌دهیم:

  • نشان دادن یک تکنیک به صورت کلوز آپ یا نمای نزدیک که امکان نشان دادن آن برای کلاس مشکل باشد .
  • استفاده صحیح از یک خط‌کش
  • استفاده از یک نقاله برای اندازه گیری بادقت زاویه
  • نشان دادن یک تکنیک هنری
  • خواندن لیبل و ترکیبات بر روی بطری ها
  • نشان دادن اجسام و وسایل مصنوعی با جزئیات دقیق، مانند سکه، حلزون، برگ.
  • تبدیل کردن یک کتاب کوچک به یک کتاب بزرگ
  • معرفی لغات جدید در کتاب، خواندن و درک مفاهیم

با اشتراک گذاشتن کار دانش آموزان با بقیه کلاس این فرصت بوجود می‌آید که همه بتوانند کارشان را با جزئیات زیاد ببینند و فرصتی است تا کارشان را به همه نشان دهند.
مرور و ارزیابی سایر کارهای بچه‌ها : به طور مثال یک نمونه از کار بچه‌ها را در زیر ویژوالایزر قرار بدهید و از سایر بچه ها نظرخواهی کنید که کدام مورد جزء نقاط قوط و ضعف کاراست؟ آیا قسمتی بوده است که می‌توانسته است بهتر شود؟ آیا جزئیاتی بوده که دیده نشده است؟
وقتی در حال خواندن داستان برای بچه‌ها هستید ،از ویژوالایزر برای نمایش تصاویر استفاده کنید و یک کتاب معمولی را به یک کتاب بسیار بزرگ تبدیل کنید.

ویژوالایزرهای پورتابل یا قابل حمل:

مدل ایده آلی است برای کسانی که ویژوالایزر را حمل ونقل می کنند که البته این بخاطرقابلیت تاشوندگی واندازه جمع و جورآن است که به راحتی قابل حمل می گردد. این نوع از ویژوالایزر ایده آل برای فضای محدود وکوچک است و یا به عنوان یک منبع اشتراک گذاری استفاده می شود. در حالت کلی ،نسبت به مدل میزی آن ،از قدرت کمتری برخوردارند ، اما می توانند پرکاربردتر و ارزانتر باشند .

ویژوالایزرهای پرتابل
ویژوالایزرهای پرتابل

ویژوالایزر رومیزی :

این محبوب ترین نوع ویژوالایزر درآموزش ،تجارت و بخش عمومی است. آنها برای ویژگی همیشگی طراحی شده اند. با این حال ما مواردی را برای ذخیره سازی ایمن تهیه کرده ایم. اگر شما نیازی به جابجایی ویژوالایزر به این طرف و آن طرف پیدا کنید .

ویژوالایزرهای رومیزی
ویژوالایزرهای رومیزی

 

ویژوالایزر سقفی

این نوع ویژوالایزر را می توان بر روی سقف نصب کرد و یا در سقف کاذب تعبیه نمود. با این ایده ،میز سخنران یا مدرس خلوت می شود و مانعی بین آنها قرار نمی گیرد.

ویژوالایزرهای سقفی
ویژوالایزرهای سقفی

 مزایای ویژوالایزر

همانطور که در بخش اول مبحث ویژوالایزر اشاره شد، ویژیوالایزر”VISUALISER” یا دوربین سند،”CAMERA DOCUMENT” یا ارائه بصری یا VISUAL PRESENTER یک ابزار آموزش دیجیتالی است که به مدرسان/ دانش آموزان این اجازه را می‌دهد تا به نمایش و  اشتراک گذاری طیف بسیار گسترده ای از اطلاعات در کلاس بپردازند .

ویژیوالایزر ابزاری  مقرون به صرفه، با کاربری آسان است و باعث صرفه‌جویی در وقت می‎شود. به سادگی می‌توان ویژوالایزر را به یک پروژکتور، مانیتور و یا برد هوشمند وصل کرده و فقط آن را روشن کرد. تنها کاری که لازم است انجام دهید، قرار دادن عکس یا شیء دلخواه در زیر دوربین ویژوالایزر است.
ویژیولایزر یک ابزار بسیار انعطاف پذیر آموزشی است که اجازه می‌دهد، معلمان و دانش‌آموزان، هر چیزی را، از یک تکه کاغذ گرفته تا یک پیانو و یا حتی یک فرد در یک اتاق را به صورت خیلی خوب نمایش دهد. شما می‌توانید اشاره، حاشیه نویسی و یا زوم کنید و یا با گرداندن دسته یا سر دوربین نماهای دیگری را هم نشان دهید. انعطاف پذیری آن نیز می‎تواند به خلاقیت بیشتر معلمان و دانش آموزان کمک کند.

کاربردهای ویژوالایزر
کاربردهای ویژوالایزر

چرا ویژیوالایزر ابزار محبوب فن آوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش پربار امروز محسوب می شود؟ بخاطر این است که به عنوان ابزاری بسیار ساده برای هر چه غنی‌تر کردن دروس کاربرد دارد. نیازی نیست که معلمان وقت با ارزش خود را صرف یادگیری کاربرد و استفاده آن کنند. بنابراین در عوض می‌توانند بر روی برنامه‌ریزی برای تدریس و یا صرف وقت بیشتر با دانش آموزان تمرکز کنند.

اجازه بدهید که در اینجا به بررسی ۵ واقعیت برای فهمیدن بیشتر درباره ویژوالایزر بپردازیم.

شما می توانید از ویژوالایزر برای موارد زیر استفاده کنید:

بزرگ نمایی یک شیء می‌تواند درک مفاهیم دانش آموزان را بالا برده، کنجکاوی آنان را افزایش داده و نکات آموزشی را تقویت کند. همچنین همه دانش‌آموزان قادرند که از هر نقطه‌ای از کلاس، هر چیز نمایش داده شده را ببینند که این باعث کاهش ازدحام دانش آموزان در اطراف معلم و درنتیجه کنترل و مدیریت کلاس می شود .

می توان به طور واضح مهارت های عملی را نشان داد.

به معلمان اجازه می‌دهد تا مهارت‌های عملی را به طور همزمان به همه نشان دهند؛ در نتیجه معلمان قادرند وقت بیشتری را به آندسته از افرادی که نیاز به حمایت بیشتری دارند، اختصاص دهند.

ویژوالایزر باعث حصول اطمینان از بالا رفتن درک مطلب، آموزش های پیچیده می‌شود. مهارت دستی دانش‌آموزان و مهارت حرکتی افزایش پیدا می‌کند که از جمله می‎توان از هاشور زنی،برش و دوخت، از طریق الگوبرداری فعالیت های انجام شده با ویژوالایزر نام برد.

به درسها روح ببخشید.

از جادوی ویژوالایزر استفاده کنید و موجودات ریز را به هیولای عظیم تبدیل کنید! دانش آموزان بلافاصله با ماهیت واقعاً تصویری آن مشغول و سرگرم می‌شوند.
معلمان به راحتی می‌توانند بر روی موجودات زنده زوم کنند و حرکات و ویژگی‌های ظریف آنان را با ویژوالایزر به دانش آموزان نشان دهند. نمایش چیزهای واقعی می‌تواند موثر ترین شیوه آموزش باشد.

در پول و وقت ارزشمندتان صرفه جویی کنید.

واقعا به این فکر کنید که معلمان چقدر زمان، صرف دانلود کردن و جستجو برای پیدا کردن یک تصویر برای کلاس درسشان می‌کنند و یا اینکه سعی می‌کنند از متنی در ابعاد بزرگ فتوکپی بگیرند. بسیاری از مواد و وسایل آموزشی درست در اطراف شما هستند و آنها چیزهای واقعی هستند؛ حتی بهتر از کلیپ آرت. نظرتان چیست که آنها را در زیر ویژوالایزر قرار بدهیم؟
دستگاه ویژیولایزر می‌تواند ابزاری در جهت صرفه جویی در پول و وقت شما باشد و مقدار زمان آماده کردن دروس را مانند کپی، پرینت گرفتن را کاهش داده و امکان استفاده از اقلام ظریف و پرهزینه را به شما می‌دهد.

ورود به بخش فروشگاهی ویژوالایزر سیترو  

سایر مطالب مرتبط :

ترجمه و تالیف : www.behprice.com ( شرکت هوشمند سازان ایمن پردازش)

منبع: +

درباره نویسنده :