چگونه تخته /برد هوشمند را کالیبره کنیم ؟

چگونه تخته /برد هوشمند را کالیبره کنیم ؟

 برد هوشمند یا تخته هوشمند جایگزین مناسبی برای وایت بردهای معمولی است و به صورت رابط بین رایانه و پروژکتور عمل می نماید. بدین صورت که تصاویر رایانه توسط پروژکتور، روی برد نمایش داده می شود. ما می توانیم با استفاده از قلم  یا انگشت به صورت کاملا لمسی کنترل سیستم را در دست بگیریم و با وارد شدن به محیط ویندوز، بدون استفاده از ماوس و کیبورد به مدیریت اطلاعات بپردازیم.

 در حالت کلی قلم های برد هوشمند به 2 دسته کلی تقسیم می شوند:

موردی که در سرعت کار با برد هوشمند قابل اهمیت می باشد مشخصات کامپیوتر مخصوصا حافظه RAM آن است. توصیه ما حداقل 2 گیگابایت حافظه RAM می باشد. ( هر چند که با RAM پایین تر هم می توانیم با برد هوشمند کار کنیم).

تعریف کالیبره کردن یا کالیبراسیون:

تعریف ابعاد تصویر و شناساندن این ابعاد به کامپیوتر و برد هوشمند را کالیبره کردن یا کالیبراسیون میگوییم که در اولین راه اندازی انجام میشود و تا مادامی که ویدئو پروژکتور و یا برد هوشمند جابجا نشود و همچنین ویندوز کامپیوتر تعویض نگردد نیاز به کالیبره مجدد نیست.

بعد از اینکه برد را نصب و کابل ها را هم متصل کردید لازم است تا برد را کالیبره کنیم. برای اینکار روی آیکون درایور نصب شده که در سمت راست پایین صفحه مانیتور قرار دارد کلیک کنید و گزینه Calibration را انتخاب کنید. با استفاده از دست ، قلم یا هر شیء دیگری مرکز این دایره را بر روی تخته لمس کنید و این کار چندین بار انجام دهید تا در نهایت این علامت بسته شود و عمل کالیبراسیون به اتمام برسد. فقط دقت کنید تا قلم یا دست شما دقیقا مرکز هدف را لمس کند.

نکات مهم قبل از کالیبره کردن برد هوشمند

1. از اتصال کابل برد هوشمند به کامپیوتر اطمینان حاصل نمایید.
2. سی دی راه انداز برد هوشمند بر روی کامپیوتر نصب شده باشد.
3. تمامی درایور های ویندوز مخصوصا درایور USB3 و گرافیک کامپیوتر به درستی نصب شده باشد.

کالیبره کردن برد هوشمند سیترو
کالیبره کردن برد هوشمند سیترو

نحوه کالیبره کردن برد هوشمند:

برای کالیبره کردن برد هوشمند ابتدا به وسیله موس روی آیکون درایور برد که در صفحه دسکتاپ ایجاد شده است دابل کلیک می کنیم. با این کار آیکون درایور در نوار وظیفه  (taskbar) نمایان می شود. با راست کلیک کردن  (یا در برخی بردهای هوشمند با چپ کلیک )روی این آیکون و انتخاب گزینه calibrate یا calibration و یا locate screen صفحه ی تعریف ابعاد تصویر یا همان صفحه کالیبره نمایش داده می شود.

حال به ترتیب با قرار دادن قلم روی مرکز نقاط مشخص شده در صفحه ، عمل کالیبره را انجام می دهیم. با اتمام عمل کالیبره ؛ میتوانیم استفاده از برد هوشمند را شروع کنیم.

چگونه برد هوشمند را کالیبره کنیم ؟

 

 آیا هر بار برای استفاده از برد هوشمند باید آن را دوباره کالیبره کرد ؟

خیر. اگر پروژکتور و برد هوشمند ثابت باشند و تصویر جا به جا نشود نیازی به دوباره کالیبره کردن نیست. در نتیجه کالیبره کردن فقط در صورت تکان خوردن پروژکتور یا تخته و یا تغییر در رزولوشن کامپیوتر و یا تغییر در وضوح یا اندازه تصویر پروژکتور تنظیمات تغییر خواهد کرد و در غیر اینصورت ثابت می ماند و در دفعات بعدی استفاده نیاز به کالیبره مجدد نمی باشد.

آیا امکان کم و زیاد کردن تعداد دفعات کالیبره کردن وجود دارد ؟

بله. اما فقط در بعضی از بردها این امکان وجود دارد، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ( تنظیمات ۴-۹-۱۲ و ۲۰ تایی ) وجود دارد. باید به قسمت SMART Hardware Settings مراجعه کرد و در آن قسمت،گزینه Orientation/Alignment Settings را انتخاب نمود. شما می توانیداز بین گزینه های پیشنهادی تعداد دفعات point را انتخاب نموده و سپس ok کنید.

تنظیمات دیگر کالیبره کردن
تنظیمات کالیبره کردن

 

ترجمه و تالیف : www.behprice.com ( شرکت هوشمند سازان ایمن پردازش)

سایر مطالب مرتبط:

درباره نویسنده :