بازار جهانی تخته /برد های هوشمند تا سال ۲۰۱۸ به رقم ۱٫۸۵ میلیارد دلار خواهد رسید

بازار جهانی تخته /برد های هوشمند تا سال ۲۰۱۸ به رقم ۱٫۸۵ میلیارد دلار خواهد رسید

“موسسه تحلیلگران صنعت جهانی” گزارش جامع خود را در خصوص بازار بردهای هوشمند اعلام کرد. طبق این گزارش پیش بینی میشود که بازار بردهای هوشمند تا سال ۲۰۱۸به رقم ۱٫۸۵ میلیارد دلار برسد. که این میزان رشد در درجه اول با افزایش تقاضا برای فن آوری مبتنی بر آموزش، طرح های آموزشی دولتی و پیشرفت های فن آوری در این بخش هدایت می شود. علاوه بر این، رشد کامل بازار بردهای هوشمند در اقتصادهای در حال ظهور از جمله چین و هند انتظار می رود.

بازار برد های هوشمند تعاملی (IWBs) علی رغم محدودیت های پیوسته و همیشگی بودجه در سراسر جهان که تحت فشارعوامل اقتصاد کلان قرار دارد ، هنوز هم در برابر این عوامل انعطاف پذیر باقی مانده است . امروزه، برد های هوشمند به عنوان ابزاری محوری درسرمایه گذاری در آموزش نسل جدید مورد توجه قرار می گیرند. برد های هوشمند بعنوان یکی ازاولویتهای اصلی برای دولت ها و مناطق آموزش و پرورش محسوب می شود و تاثیر این محصول بر دانش آموزان و مربیان، از نظر بهره وری و اثربخشی در انتقال آموزش پیشرفته اثبات شده است. به طور کلی، بخش آموزش و پرورش به تنهایی موجب جذب سرمایه گذاری در حدود ۴٪ -۷٪ از تولید ناخالص ملی گردیده است که عمدتا کاهش هزینه های دولتی باعث کاهش بودجه آن نمی شود.

به طور پیوسته، روند آموزش ،در حال فاصله گرفتن از دوران استفاده از گچ و تخته و حرکت رو به رشد به سمت استفاده از مدل یادگیری تعاملی بسیار پویا از طریق یکپارچه سازی فن آوری در روند آموزش کلاسی درس وسایر فعالیت های کلاسی گشته است. دانش آموزان نسل جدید ، به طور گسترده ای به کلاس های درس به عنوان ادامه ای از فن آوری های مورد استفاده در منزلشان از جمله رایانه ، ایمیل، و اینترنت،نگاه می کنند . دانش آموزان به دنبال روش های جدید آموزشی، مانند برد های هوشمند، آموزش اینترنت محور، صفحه نمایش و مانیتور، سیستم های رای گیری، دستگاه هایی مانند تبلت ،لپ تاپ و رایانه برای اهداف یادگیریشان هستند. مدل یادگیری تعاملی پویا به طور فزاینده ای برای کودکان، در کنار دانش آموزان بزرگسال برای مقاصد آموزشی ارائه شده است. همانطور که این کودکان رشد نموده و از طریق سیستم آموزش حرکت می کنند، تقاضا برای فن آوری تعاملی به طور قابل توجهی در موسسات آموزش عالی انتظار می رود.

تکنولوژی بردهای هوشمند تعاملی، با آوردن جهان بیرونی به کلاس های درس و غنی سازی فرآیند آموزش به یک تجربه یادگیری هیجان انگیز، توانسته ابزار بسیار بالقوه ای جهت برقراری ارتباط با دانش آموزان در اختیار معلمان قرار دهد. در سال های اخیر، کلاس های درس در سطوح مختلف موسسات آموزشی، آغاز به بکارگیری برد های هوشمند تعاملی با سرعت قابل توجه ای کرده و باعث جلب توجه دولت ها در سطح جهانی شده اند. این سناریو باعث شتاب گیری بکارگیری بردهای هوشمند از طریق بودجه دولتی ،در جهت بالا بردن سیستم آموزشی کشورمی شود. در کشورهایی مانند ایالات متحده، آفریقای جنوبی، استرالیا، و انگلستان، مقدار قابل توجهی از بودجه دولتی صرف بخش آموزش و پرورش برای تهیه بردهای هوشمن ، به ویژه ازمقاطع کودکستان تا دبیرستان شده است.

طبق گزارش جدید درمورد بردهای هوشمند ، ایالات متحده بزرگترین بازار منحصر به فرد بردهای هوشمند را در میزان حجم فروش دارا می باشد. . خاورمیانه و آفریقا نیز سریعترین بازار رو به رشد برد های هوشمند را نشان می دهند. آموزش و پرورش نیز بزرگترین و سریع ترین رشد را در بخش استفاده از برد های هوشمند را در جهان نشان می دهد.
بازاربرد های هوشمند تعاملی دو بازیگر اصلی برای تقسیم بزرگترین سهم فروش در سراسر جهان را دارد.که یکی از آنها شرکت فن آوریهای هوشمند یا (Smart Technologies Inc) به عنوان یک شرکت کانادایی پیشگام در تولید بردهای هوشمند است و دیگری شرکت پرومتین (Promethean) دومین تولید کننده برد های هوشمند تعاملی است که تاکنون برتری بی رقیبشان را در بازار حفظ کرده اند.

ترجمه :www.behprice.com ( شرکت هوشمند سازان ایمن پردازش)

سایر مطالب مرتبط:

درباره نویسنده :