راهنمای سریع و آسان رزولوشن /resolution

راهنمای سریع و آسان رزولوشن /resolution

به احتمال زیاد هر زمان که برای خرید یک نمایشگر اقدام کرده اید، واژه رزولوشن یا وضوح تصویر  را  از فروشندگان شنیده اید. اما معنی رزولوشن چیست؟ در راهنمای سریع و آسان رزولوشن (resolution) قصد پرداختن به این موضوع را داریم

تعریف رزولوشن:

به طور خلاصه، رزولوشن به تعداد پیکسل هایی گفته می شود که از چپ به راست و از بالا به پایین، تصویر را تشکیل می دهند . به عنوان مثال، یک پروژکتور SVGA ، مقدار ۸۰۰ پیکسل از چپ به راست و ۶۰۰ پیکسل از بالا به پایین دارد و در مجموع ۴۸۰،۰۰۰ می شود. هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد به معنای تراکم بیشتر پیکسل ها و وضوح تصویر است . در زیر دو نمودار در ارتباط با رایج ترین رزولوشن ها و تراکم پیکسل های آنان ارایه می شود:

خوب ؛چطور بدانید که به چه مقدار پیکسلی نیاز دارید ؟

برای برخی از برنامه های کاربردی، مانند نمایش صفحات گسترده و یا اسناد، شما به تراکم بالاتر پیکسل نیاز دارید . برای برنامه های کاربردی دیگر، مانند PowerPoint شما دیگر به این تعداد تراکم نیاز ندارید . جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد پروژکتورها و مقدار لازم رزولوشن می توانید با ما تماس بگیرید.

resolution-chart-1

تراکم پیکسل ها

نمودار بالا به مقایسه هشت رزولوشن رایج می پردازد و هر چه مقدار رزولوشن افزایش پیدا می کند ،تراکم پیکسل بالا می رود

resolution-chart-2
شمار رزولوشن های سینمای خانگی

این نمودار به مقایسه رزولوشن های سینمای خانگی و از جمله فرمت های ۱۶:۹ بومی می پردازد.

اطلاعات بیشتر :
صفحه گسترده : به صفحات جدول بندی شده که قابلیت انجام محاسبات ریاضی را دارند صفحه گسترده می‌گویند. صفحه گسترده (spreadsheet) نوعی نرم‌افزار است که برای ساده کردن ورود اطلاعات (data entry) و انجام محاسبات ریاضی طراحی شده اند. نرم‌افزارهای LibreOffice Calc و اکسل و همچنین SPSS نمونه‌ای از این برنامه ها هستند.(ویکی پدیا )

منبع : +

ترجمه و تالیف : www.behprice.com ( شرکت هوشمند سازان ایمن پردازش)

سایر مطالب مرتبط:

درباره نویسنده :