کاربرد تبلت در مدارس

این روزها، بیشتر بحث های داغ بر سر آموزش با برد هوشمند و تبلت است. فن آوری بردهای هوشمند از اوایل قرن ۲۱ مرسوم شد و تقاضا برای استفاده از آن در کلاس های مختلف وجود دارد. همانطور که از زمان می گذشت و پول بیشتری صرف فن آوری بردهای هوشمند می شد، بسیاری از بردهای هوشمند نصب شده قدیمی، چیزی جز تخته های وایت برد معمولی بسیار گران نبودند.
در حقیقت، در روزهای اول، بردهای هوشمند ” مورد عدم پذیرش” از سوی معلمان قرار می گرفتند و بر این باور بودند که” کلیکر” در مقایسه با بردهای هوشمند و تبلت ، تاثیر مستقیم بسیار بیشتری روی فراگیری دانش آموزان و آموزش موثر دارد. (توضیح کلیکر در بخش پایانی )

تبلت/ Tabletچیست؟

تبلت در مدارس
تبلت در مذارس

کاربرد تبلت ها در کلاس

تبلت به نوعی یک رایانه شخصی بی سیم و قابل حملی است که دارای صفحه ای لمسی می باشد. تبلت ها در حالت کلی کوچکتر از نوت بوک های رایانه ای هستند ، اما از تلفن های هوشمند بزرگترند . بنابراین اگر یک دستگاه محاسباتی از یک صفحه نمایشگر لمسی استفاده کند و تلفن همراه نباشد، به آن تبلت می گوییم .امروزه مدل‌های متنوع، سادگی و جذابیت استفاده بویژه برای دانش آموزان و دانشجویان و دیگر کاربردهای آن، این ابزار را در ردیف پرفروش‌ترین ابزارهای فناوری قرار داده است.

با کاربری آسان نرم افزار برد هوشمند ، تاکنون درسهای بسیار خلاق و جذابی توسط معلمان در سراسر کشور تهیه شده است که در راستای تدریس موضوعات جالب و با روش تعاملی می باشد و قطعا جای بسی تعجب و شگفتی دارد . فقط لازم است که قدم به یکی از این کلاس ها بگذارید ، تا افزایش انرژی و انگیزه دانش آموزان را در کلاس درس احساس کنید.

قطعا هر فن آوری جدید و امکاناتی دارای مزایا و معایبی است . شاید مهمترین عیب کاربرد تبلت ها ،کنترل کلاس توسط معلم و استاد است. در این زمینه نرم افزارهای مدیریت کلاسی نیز توسط آموزش و پرورش تهیه شده است . اما نکته مهم فرهنگ سازی و بومی سازی آنان است .

اما بارزترین مزیت استفاده از تبلت‌ها عبارت است از:

حذف آلودگی صدا و حرارت، حجم و وزن کم و قابلیت جابجایی بالا، انرژی مصرفی اندک (در مقایسه با سایر رایانه‌ها)، صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید کتاب و کاغذ (در بلند مدت)، مناسب بودن برای مطالعه کتاب، تماشای فیلم، گردش در اینترنت و استفاده از محتواهای الکترونیکی و مناسب بودن برای یادداشت برداری و ثبت نکات از دیگر مزیت‌های استفاده از این فناوری عنوان شده است.

کلیکر:  “یکی از ابزار کمک آموزشی و در واقع نوعی دستگاه پاسخگویی است که مخصوص به یک فرد می باشد .صفحه ای دارای کلید همراه با هدفون و گوشی و بدون سیم است.و بیشتر در کلاس هایی که مبتنی بر سخنرانی های طولانی مدت هستند بکارمی رودتا با فشردن کلید از درک یا عدم درک دانش آموز از مطلب آگاهی حاصل شود از دیگر موارد کاربرد آن رای گیری است همچنین می توان تکالیف درسی را بر روی آن دانلود کرده و دانش آموزان قادر به پاسخگویی از طریق وب سایت یا ایمیل خواهند بوددانش آموز به این وسیله تشویق می شود تا در خصوص مطلب درسی بیش از پیش بیندیشد.”

ترجمه و تالیف : www.behprice.com ( شرکت هوشمند سازان ایمن پردازش)

سایر مطالب مرتبط:

 

درباره نویسنده :