آیا بردهای هوشمند می توانند جای معلمان را بگیرند؟

آیا بردهای هوشمند می توانند جای معلمان را بگیرند؟

مقدمه :

امروزه فناوری های نوین باعث کنار زدن نیروهای انسانی در بخشهایی از صنعت و بخشهای مختلفی نظیر پزشکی ، کشاورزی و غیره می گردند. همیشه این نگرانی وجود دارد که با استفاده از این اختراعات نیروهای انسانی کنار زده شوند و جای آن را روبات ها و دستگاه های پیشرفته بگیرند. همین دستگاه های خود پرداز نمونه عینی مطلب بالا می شوند. قطعا این نوآوریها نگرانی هایی را هم به دنبال دارد. در حیطه آموزش ، تخته /بردهای هوشمند نیز قابلیت های ویژه ای به تدریس داده اند و شاید در برخی از موارد نیز جایگزینی مناسب محسوب می شوند . مقاله پیش رو با طرح سوالی به این موضوع می پردازد.


آیا بردهای هوشمند می توانند جای معلمان را بگیرند؟

تصور اینکه روزی شغل خودتان را از دست بدهید ، باعث اضطراب تان می شود.وقتی که افراد پیرامون تان را می بینید که از کار بی کار شده اند؛ طبیعی است که نسبت به امنیت شغلی خود نگران شوید.
معلمان هم از این قضیه مصون نیستند . وقتی که دولت ( یا آموزشگاه ها ) با کاهش بودجه مواجه می شوند و صحبت از ” نیروی مازاد” و اصطلاحاتی از قبیل سازماندهی مجدد ، می کنند طبیعی است که معلمان از موضوع فن آوری در مدارس و چگونگی آن که می تواند در دور نمای استخدام آنها تاثیر بگذارد ، دچار نگرانی و سردرگمی شوند . ممکن است که به گذشته ای فکر کنند که در زمان انقلاب صنعتی ، وقتی که ماشین ها جایگزین نیروهای کار شدند ، بسیاری از معدن کاران و کارگران کارخانه شغل خود را از دست دادند.
بعضی از معلمان ممکن است سوال کنند ” کامپیوترها جای ما را نمی گیرند ؟”
جواب به این سوال یک “نه ” محکم است. ماشین ها می توانند جانشین کارهای تکراری دستی شوند. اما نمی توانند جایگزین کارهایی که نیاز به مراتب بالاتر فکری دارند ، شوند ؛ و در این میان ، تدریس احتمالا یکی از پیچیده ترین فعالیتهای روی زمین به شمار می رود. معلمان در حالیکه سعی بر یافتن بهترین تکنیک های آموزشی برای تطابق با شیوه های یادگیری هر یک از فراگیران شان دارند ، در عین حال با ذهن فراگیران کار می کنند ، و به آن شکل می دهند.
شما می توانید از رایانه ها و ابزارهای مرتبط بدون ترس از کنار گذاشته شدن استفاده کنید. وقتی که یک نجار ، اره دستی را با نوع برقی آن عوض می کند ؛ آیا این کار باعث کنارزده شدن انسان می شود. البته که نه ! اما این باعث کارایی بیشتر نجار می شود.همین اصل هم در زمانی که فن آوری در مدرسه وجود دارد، بکار می رود.
نترسید! وجود تخته هوشمند در مدرسه هیچوقت شما را به حاشیه نمی برد. تخته هوشمند برای کار کردنش، به شما نیاز دارد.
هنگامی که با ناامنی شغلی مواجه می شوید ، ممکن است تخته تعاملی مزایای غیر منتظره ای برای شما داشته باشد. اگر در استفاده از آن مهارت پیدا کرده باشید ، آنوقت قابلیت بیشتری پیدا می کنید. . هزینه های بالای آموزش یک معلم برای تبدیل شدن به یک معلم ماهر بالاست و به نفع شماست که این مهارت را داشته باشید. خصوصا وقت یکه مدرسه ای در حال استخدام است ، از آنجائیکه شما نیاز به آموزش پرهزینه ندارید ، به نفع مدرسه است که شما را استخدام کند.

برد هوشمند می تواند بهترین دوست شما در دوران نامطمئن اقتصادی باشد – طوری برخورد کنید که با آن صمیمی شوید و دوستش داشته باشید.

ترجمه: www.behprice.com ( شرکت هوشمند سازان ایمن پردازش)

سایر مطالب مرتبط:

درباره نویسنده :